Nifatova, et al. (2023). Agricultural education in times of war: Strategic visions, leadership practices and post-war reconstruction.

Olena Nifatova, Volodymyr Ladyka, Yuliia Hryshyna and Yuriy Danko (2023). Agricultural education in times of war: Strategic visions, leadership practices and post-war reconstruction. Problems and Perspectives in Management21(2-si), 87-97. doi:10.21511/ppm.21(2-si).2023.11

Завантажити ПОВНИЙ ТЕКСТ (EN)

Це дослідження про:

Під час післявоєнного відновлення України аграрні університети забезпечать державу фахівцями, здатними реалізувати безшовну інтеграцію «зелених» стандартів. Повномасштабна війна не тільки поставила під загрозу стале функціонування всіх сфер закладів вищої освіти, а і змусила їх шукати нові шляхи адаптації та розвитку. Мета дослідження – оцінити готовність аграрних закладів вищої освіти до задоволення кадрових потреб держави в середньостроковій перспективі післявоєнного відновлення. У статті використана група параметрів із конкретними показниками: освіта (зміна числа випускників бакалаврських та магістерських рівнів вищої освіти, співвідношення здобувачів за державним замовленням та на контрактній основі, зміни середнього вступного балу), наука (зміна кількості статей, опублікованих у Scopus та відповідний h-індекс, кількість отриманих грантів Erasmus, обсяг бюджетного фінансування наукової діяльності), визнання (академічний рейтинг закладів вищої освіти за Webometrics та рейтингом Tоп-200) та фінансування (передбачувані обсяги фінансування із загального та спеціального фондів та їхнє співвідношення). Дослідження пропонує унікальний підхід до розрахунку інтегрованого індексу стійкості закладів вищої освіти. Цей показник наочно ілюструє, наскільки ефективно 15 агарних закладів вищої освіти адаптувалися до трансформацій воєнного часу. Наприклад, у Сумського національного аграрного університету та Львівського національного університету природокористування цей показник перевищує 30 %. Дослідження привертає увагу до проблемних напрямів діяльності університету під час війни та пропонує поширити цінний досвід Сумського національного аграрного університету. Ключові слова: аграрний університет, інтегрований індекс стійкості університету, міжнародна діяльність, стале сільське господарство

Acknowledgment
The authors are grateful to the Armed Forces of Ukraine, who are liberating the territory of Ukraine at the cost of their own lives, as well as to Ukrainian farmers, who, despite the war, are doing everything possible to prevent a food crisis in the world.
This study is co-funded by the European Union through the European Education and Culture Executive Agency (EACEA) within the project “Europeanisation of Doctoral Studies in Line with the Innovative Doctoral Training Principles in Europe: Towards a Common Future” 101083493 – EDOCS – ERASMUS-JMO-2022-HEI-TCH-RSCH https://edocs.snau.edu.ua/en/